2 de noviembre de 2021

¿Qué hay en la prensa sobre Industrias Creativas?

2 de noviembre de 2021

¿Qué hay en la prensa sobre Industrias Creativas?

Industria
O’Higgins Crea lanza “Vitrina Creativa” con la finalidad de visibilizar el trabajo de emprendedores creativos de la región
COLOMBIA: US$700 millones: la inversión de la CAF para fortalecer las industrias creativas y de conservación del medio ambiente
Investment into R&D will be vital for the recovery of creative and cultural organisations
The arts need to reboot for salary equity
Arts Council survey reveals Digital Ambitions of NI’s creative sector
Música y espectáculos 
Concepción volvió a disfrutar de un evento masivo lleno de música
Audiovisual
‘Squid Game’ Is a Show About Being in Debt — No Wonder It’s Popular
How can non-fungible tokens disrupt film and entertainment?
Realizada la apertura de chile media & content 2021
Why Hollywood is suddenly embracing the blockchain, crypto, and NFTs
ViacomCBS llega a Colombia a través de Fox TeleColombia
VR / Videojuegos / Tecnología
Zuckerberg’s Metaverse Will Create Revenue Streams for Creators, but Your Thoughts May Not Be Your Own
A Cheat Sheet To (Almost) Every Game Developers’ Remote Work Policies
Safety warning issued to parents over violent Squid Game spin-off computer game
Web 3.0 Will Nuke Social Media As We Know It
Epic Games and Tribeca team up on Unreal Engine films
Bitflix: The ‘Netflix metaverse’ of blockchain technology
Chipotle To Open Virtual Restaurant On Roblox With $1 Million In Free Burritos And Serve Up $5 Digital Entrée Offer For Boorito
Conflict Reporting Goes Virtual
What the metaverse will (and won’t) be, according to 28 experts
NFT
Adobe’s scott belsky on how nfts will change creativity
Artes Visuales
Museos de Viena se mudan a OnlyFans por censura a sus desnudos en redes sociales
Obra de Banksy que se autodestruyó ante espectadores es revendida en histórica y millonaria subasta
Diseño
The start of a new era for Responsive Web Design
La relevancia del Diseño Digital en la nueva realidad tecnológica tras la llegada de la pandemia